Sara Kami Shirazi har en bakgrund i Sony, där hon arbetat med konsumentprodukter. Med ambitionen att arbeta med strategisk marknadsföring valde hon att läsa EFL Marketing. Idag har hon tagit ännu ett steg och driver egen verksamhet med fokus på att hjälpa företag med projektledning, marknadsföring, varumärkesbyggande och affärsutveckling.
EFL Marketing – koncept, planering och nytänkande är en marknadsföringsutbildning som går både på djupet och bredden. Många som väljer att gå kursen arbetar med information, marknad eller försäljning, men vill utveckla sina färdigheter och få nya verktyg för att kunna arbeta bättre genom hela marknadsföringsprocessen, från strategi till genomförande.
Sara hade när hon gick EFL Marketing 8 år på Sony bakom sig. Där hade hon arbetat inom olika roller med konsumentprodukter. Nu ville hon inhämta de teoretiska färdigheterna för att utvidga sin kompetens och kunna ta steget över till ett strategiskt ansvar inom marknadsföring.
– Min inställning var att jag ville skapa en teoretisk grund för de kunskaper jag inhämtat och bygga på med nya kunskaper och få nya verktyg, perspektiv och infallsvinklar. Detta dels genom kursen men även genom att träffa kursdeltagare inom olika branscher, säger Sara Kami Shirazi.
Sara och de andra deltagarna träffades en kväll i veckan under 20 veckor, ett upplägg som passade Sara utmärkt.
– Ett stort plus är att kunna gå på kursen och seminarier utan att det krockar med arbetet, säger Sara. Att kursen är planerad kvällstid gjorde det smidigt att kombinera det med arbete på dagarna. Dessutom var det en bra balans mellan teori och praktik.
Tiden på Sony är nu förbi och Sara har startat egen verksamhet, där hon arbetar som konsult inom marknadsföring, communication och projektledning.
– Verktygen från EFL kommer jag att använda för att bygga upp mitt varumärke och supporta mina kunder i de uppdrag som de har anlitat mig för, säger Sara.
Läs mer om EFL Marketing – koncept, planering och nytänkande