Möjligheter och strategiska utmaningar på marknaden för executive education stod i fokus på den live-case dag som ingår i Ekonomihögskolans masterkurs ”Management – Strategy and practice”. Med EFL som caseföretag fick studenterna under en heldag öva sig på att under hård tidspress sätta sig in i verksamhetens förutsättningar och i slutet av dagen leverera en konsultrapport.
Kursen ”Management – Strategy and practice” är en valbar kurs på Ekonomihögskolans båda masterprogram inom marknadsföring. Att under tidspress ta fram information, förstå en marknad och presentera en konsultrapport för ett utvalt caseföretag är en del av studenternas träning inför det att de inom kort tar klivet ut på arbetsmarknaden.
EFLs VD Henrik Lundgren, styrelseordförande Lars Bruzelius och affärsutvecklare Per Malmberg höll en inledande dragning om EFLs verksamhet och marknad och svarade på studenternas frågor för att sju timmar senare komma tillbaka och få ta del av studenternas presentationer, förslag och råd.
– En både kul och spännande casedag med många nya och intressanta perspektiv. Att ha 50 studentkonsulter som vänder och vrider på ens verksamhets möjligheter är en oerhörd förmån som jag kan rekommendera många företag och organisationer, sammanfattade EFLs VD Henrik Lundgren dagen.