För många företag, inom såväl industrin som snabbrörliga konsumentvaror, blir digital marknadsföring en allt mer betydelsefull framgångsfaktor. Ofta är det rent av en nödvändighet för att överleva. Men vad är egentligen digital marknadsföring, och hur viktigt är det för just mitt företag? Hur kan det användas? På vilket sätt kan det bidra till att min organisation når sina affärsmål? Hur kan man utforma en effektiv strategi för digital marknadsföring? Hur kan den utvärderas? Och hur kan man använda t ex social media och content marketing för att skapa relationer i tidigare skeden med kunder.
Varmt välkommen att lyssna till och diskutera dessa och andra viktiga och intressanta frågor med Sean Duffy. Som en av landets främsta experter i ämnet har Sean arbetat med exempelvis Ikea, Volvo, SAAB och Pfizer och är en flitigt anlitad talare. Sean håller även i EFLs Business Solutions-kurs Digital Marketing som ges i höst. Med intressanta och inspirerande exempel från verkligheten belyser han viktiga strategiska såväl som taktiska aspekter relaterade till digital marknadsföring på denna Ex Ante-träff.
Moderator är som vanligt Jörgen Adolfsson.
Digital Marketing – Business Solution
För dig som vill fördjupa dig ytterligare i ämnet startar EFLs workshopbaserade Business Solutions-kurs Digital Marketing den 8 december. Här kommer Sean under tre dagar sätta digital marketing i rampljuset.