Ett revolutionerande sätt att lära känna din kund

Tillhör ni dem som gör kundundersökningar och intervjuer för att förstå era kunder? Med hjälp av big data och ett antropologiskt baserat verktyg finns det helt nya möjligheter att följa kunders verkliga preferenser och beteenden. Begreppet ”Watch my hips, not my lips” har aldrig varit mer passande.

Vad googlar eller uttrycker och delar din målgrupp eller kund i sociala medier kring en specifik fråga, ett varumärke, en trend eller en produkt? Vad driver dem i olika frågor? Och vilka samhällstrender kan man se? Hur kan du utifrån insikter från detta optimera ditt varumärke eller produkt för att signalera rätt värde?

På vår Hot Spot den 24 november kommer Ulrik Szokolay, Affärsområdeschef för vårt medlemsföretag Navet AB:s affärsområde NAVET Analytics, att berätta hur man kan använda AI för att analysera big data – och därmed lära känna sina kunder, målgrupper, marknad eller konkurrenter på ett betydligt djupare plan än vad som tidigare varit möjligt.

Vi kommer bland annat att beröra följande frågor:

  • Hur kan du nå en fördjupad förståelse för din målgrupp och de individer du vill nå i framtiden?
  • Hur kan du optimera ditt varumärke eller produkt så att du signalerar rätt värde och är differentierad?
  • Hur ökar du förståelsen för kulturer samt mikro- och makrokrafter?


Ulrik Szokolay

Ulrik är Affärsområdeschef för vårt medlemsföretag Navet AB:s affärsområde NAVET Analytics – och arbetar med omvärlds- och marknadsanalyser med hjälp av Big data, AI och digital etnografi för att förstå människors attityder och beteende online. Ulrik kommer senast ifrån en befattning som vd och senior varumärkesstrategisk konsult på Brand Clinic. Sammantaget besitter Ulrik drygt 25 års erfarenhet inom området med en lång rad av ledande varumärken inom ett flertal olika branscher bland referenserna.


Navet

Navet är ett ägarlett oberoende kunskapsföretag som skapar värden för sina kunder i förändringsprocesser. Navet erbjuder strategisk framtidsrådgivning, bolags- eller fastighetstransaktion, samt utveckling av affärssystemlösningar – allt för att ge kunden insikt och trygghet kring att förstå sitt företag och dess möjligheter.

EFL:s Hot Spot-träffar erbjuds i samarbete med:

 

FAKTA

TID
24 november, kl 9-11
(frukost serveras från kl 8.30)

PLATS
Lund (lokal meddelas i anslutning till träffen)

MER INFO
Kontakta Andreas Olsson:
andreas.olsson@efl.se
046-222 68 42