När två starka företagskulturer måste samarbeta

Hur genomför man en stor och komplex industri-investering, där två starka företagskulturer måste samarbeta? På denna Hot Spot pratar vi med Seth Marthinsson, Global Vice President på Ball Corporation med account-ansvar för Red Bull, om framgångsfaktorerna för detta, samt ser på konkreta exempel och best pratice.

Det finns många exempel på misslyckade satsningar där olika företagskulturer ska mötas. På denna HotSpot möter du Seth Marthinsson, Global Vice President på Ball Corporation med account-ansvar för Red Bull, som kommer att prata om när två eller fler kultursystem ska samarbeta och hur man lyckas med detta.

Seth kommer bland annat att dela med sig av sina erfarenheter från när Ball Corporation US, Red Bull Austria och Red Bull North America investerade tillsammans i Arizona. Tre starka parter skulle vara stakeholders i detta projekt som syftade till att producera dryckesburkar och fyllning lokalt på västkusten i USA.

Hur genomförde man denna gemensamma investering på ett sätt som inkluderade tre organisationers starka företagskulturer? Och vad finns det att lära för organisationer som står inför att göra en liknande resa? Seth kommer bland annat att belysa fyra framgångsfaktorer: vision, knowledge, attitude och relationship.


Seth Marthinsson

Seth är Lundaekonomen som sedan 35 år arbetar i dryckesburk-branschen där han varit verksam i företagen PLM, Rexam UK och Ball Corporation US. Hans karriär ”in the corporate system” inkluderar placeringar i Sverige, Tyskland, Frankrike och Storbritannien.

Seth bor sedan 20 år tillbaka i London och har positionen Global Vice President på Ball Corporation där han är special advisor till koncern-vd. Seth har sedan starten 1987 haft account-ansvar för Red Bull och är starkt involverad i såväl företagets expansion som Red Bull Formula One Racing och Wings for Life.


EFL:s företagsnätverk

EFL:s nätverk ger tillgång till hot spot-nätverksträffar, Executive Matchmaking, ett omfattande utbildningsutbud till medlemspris, inspirationsseminarier, rådgivning och utveckling, kunskapslunch, medlemsdag, vår digitala plattform, det senaste från forskningsfronten och mer därtill.

Medlemskapet i nätverket är knutet till företaget och inte till individen, vilket innebär att hela företaget och alla anställda kan ta del av nätverkets fördelar! I dagsläget är drygt 100 företag och organisationer från olika branscher i regionen medlemmar i EFL:s nätverk. Alla är välkomna till oss – stora som små!

Läs mer om EFL:s Företagsnätverk >>

 

FAKTA

TID
22 april, kl 9-11
(frukost från kl. 8.30)

PLATS
Lund (lokal meddelas i anslutning till träffen)

MER INFO
Kontakta Andreas Olsson:
andreas.olsson@efl.se
046-222 68 47

EFL:s Hot Spot-träffar erbjuds i samarbete med: