Nu förstärker vi vårt team med en ny Head of Marketing & Communication och välkomnar Emma Arrelid till teamet! Emma har tidigare arbetat med kommunikation och digital marknadsföring, både strategiskt och operativt, på en rad olika bolag.
Välkommen till EFL! Hur känns det?
Det känns fantastiskt! Det ska bli oerhört spännande att få komma i gång ordentligt och bli en del av den inspirerande EFL-världen. För mig är EFL lite som att kliva in i en godisbutik där det finns hur mycket ”godsaker” som helst att skapa spännande innehåll kring – intressanta ämnen, inspirerande människor, kunskap, utveckling, ja, you name it, listan kan göras lång!
Berätta om din bakgrund och vad du ser mest fram emot att kunna tillföra
I min roll fokuserar jag mycket på att skapa värdefullt, relevant och engagerande innehåll för att effektivt nå ut till målgruppen. Stort fokus ligger därför på att förstå målgruppen och att använda insikter från data och analyser för att kunna optimera insatser och kanalval. Jag hoppas såklart kunna ta med mig mycket av min tidigare erfarenhet kring detta och fortsätta stärka EFL:s marknadsföringsinsatser.
Under min senaste anställning på Celemi International AB handlade kommunikationen mycket om lärande och kompetensutveckling i olika former, vilket jag tycker är väldigt spännande. Särskilt intressant är det att titta på effekterna och resultatet som det genererar. Självklart ger det mycket på en individuell nivå men det är framför allt spännande att se resultat och mervärden som företagen uppnår när de investerar i sina medarbetares utveckling. Jag är djupt övertygad om att verklig förändring sker genom människor, och detta perspektiv är något som jag finner väldigt inspirerande och ser fram emot att fortsätta utforska här på EFL.
Vad tilltalar dig med EFL:s varumärke och programutbud?
Ju mer jag fördjupar mig i EFL, desto mer imponerad och inspirerad blir jag. Jag känner både respekt och stolthet gentemot EFLs starka varumärke och ser fram emot att bidra till att öka medvetenheten om det.
Programutbudet är särskilt tilltalande då det erbjuder ämnen och nivåer som passar en bred målgrupp och som har en direkt praktisk tillämpning i arbetslivet. Att förena kunskap och erfarenheter från näringslivet med forskning och akademisk expertis är en fantastisk kombination.